Dokumentacja funkcjonalna systemu OJS dla użytkownika
Zwyczajowo już zespół Public Knowledge Project razem z wypuszczeniem Open Journal System w wersji 3 do publicznego użytku zadbał o znakomitą i wyczerpującą dokumentację.
Zostały tam opisane wszystkie elementy interfejsu zaplecza, zilustrowane dodatkowo zrzutami ekranu. Instrukcja zawiera szczegółowy opis operacji autora, recenzenta, redaktora i administratora.
Wychodząc na przeciwko potrzebom naszego rodzimego rynku postanowiliśmy we współpracy z kilkoma instytucjami na przetłumaczenie tego dokumentu na Język polski.
Formularz wdrożenia OJS w Twoim czasopiśmie kliknij tutaj.
Dzięki wsparciu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dokumentacja jest dostępna na licencji CC-BY-SA i stanowi poważny wkład w rozwój środowiska open source w Polsce, a także buduje technologiczną niezależność narzędzi wydawniczych z których może korzystać nauka polska.
Pierwszy fragment dokumentacji był dostępny już od dłuższego czasu. Był to rozdział 12 czyli instrukcja dla recenzentów. Okazał on się najpilniejszy i ukazał się najszybciej.
Razem z publikacją niniejszej instrukcji użytkownik dostaje kompletne wyjaśnienie funkcji systemu i wszelakich ról które są dostępne w czasopiśmie. Z łatwością można odnaleźć fragmenty dotyczące tworzenia i publikowania numeru, wysyłania tekstu do recenzji czy podglądu, z wersji na wersję coraz bogatszych, statystyk edytorskich.
Redaktorzy docenią z pewnością kompletny opis przepływu manuskryptu przez wszystkie fazy przygotowania do publikacji: Zgłoszenie, recenzja, korekta, produkcja który znajduje się w rozdziale 11. Administratorzy serwerów znajda procedurę uaktualnienia systemu OJS oraz linki do forum wsparcia.
Pobranie dokumentacji jest bezpłatne i nie zawiera żadnych ograniczeń co do dystrybucji.